IGD-CA L'ESTRUC-ESPELT

Ruta per mountainbike
Zona: IGD-Ca l'Estruc-Ceràmiques San Genís-Espelt-IGD -- Serra de Rubio (Anoia)
Sortida i arribada: Igualada - al mig del c. Parlament Catalunya marxa una pista
Kilòmetres: 20km

GPS: IGD-Ca l'Estruc-Ceràmiques San Genís-Espelt-IGD

• Agafem la pista i als 500m creuarem l'autovia. Al 1,4km arribarem a la Font de Can Masarnau.
  • Seguirem per la pista fins el primer encreuament on anirem a la dreta - 2.6km.
  • Al cap de poc, uns 400m - seguirem una nova pista que marxa a la dreta, vorejant un camp d'oliveres.
  • Trencall 1: Al cap de 100m trenquem a la dreta, per un camí que segueix entre els camps.
    El camí es perd una mica però s'arriba a una pista més gran.
  • Trencall 2: Al cap de 100m continuem recte i 100m més endavant a la dreta.
  • Els dos camins porten a la mateixa pista, on anirem a l'esquerra (passant per una casa grogosa - 4.4km).
  • La pista creua un riu i arriba a una nova pista - 5.5km.
  • Anirem a la dreta (camí de sobre). La pista anirà pujant i pujant, deixant a la dreta Can Vives i Can Benet.
  • Veurem sobre nostre una l'ermita. Arribarem al coll on hi ha ca l'Estruc - 9.3km.

• Començarem el descens fins trobar un encreuament (amb senyals de PR - groga i blanca) - 10.5km.
  • Seguirem les senyals. En algun moment les senyals deixen la pista i s'introdueien al bosc però retornen al camí. A l'esquerre tenim una bona vista de la Conca.
  • Als 11.8km arribarem un trencall asfaltat a l'esquerre que marca l'Espelt, seguirem cap allà.
  • Podeu veure altres rutes de baixada en següent enllaç: IGD-CA L'ESTRUC-JORBA-ESPELT-IGD
  • Baixarem durant una estona fins aparèixer darrera la fàbrica Ceràmiques Sant Genís. On anirem a l'esquerre.
  • Seguirem sempre per la pista principal. Passarem per Cal Cornet i arribarem al poble de l'Espelt.
  • Allà anirem direcció l'escola i l'església, a la seva esquerra hi ha una pista que comença en pujada.
  • Just acabar la pujadeta s'arriba a una cruïlla i seguirem recte i al cap de poc comencem a baixar.
  • Arribarem fins el primer encreuament de la ruta (que havíem escollit la dreta), ara anirem a la dreta també i tornarem a l'origen.