CANIGÓ

Zona: Pirineu (Catalunya Nord)
Cim: Canigó - 2.784m
Ascensió: 3.30h (sense parades)
Descens: 2.45h (sense parades)
Desnivell: 1.066m
Tècnicament: xemeneia final que cal grimpar

Accés: Arribem fins a Vilafranca de Conflent (França), allà marxa una carretera cap a Casteil.
Creuem tot el poble i trobem una nova carretera direcció al Coll de Jou de Marialles, d'on
comença una pista accessible fins el refugi de Marialles, són uns 5 km de pista.

Ascensió:
- Sortim del refugi de Marialles (1.718m), seguint el GR10 HRP, el camí no té pèrdua
- Arribem al Coll Vert (1.861m) - 20 min
- El camí no guanya molt desnivell i ens anem aproximant a la muntanya, creuem el riu - 1.15h
- Arribem a l’encreuament amb el camí que ens portaria al refugi de l’altre costat del cim, refugi de Cortalets – 1.30h
- Nosaltres seguim direcció al Canigó fins arribar a una cabana - 1.45h
- El camí està molt marcat i anem pujant poc a poc fins arribar a un zig-zag que assolim desnivell ràpidament. A les 3h som sota de la xemeneia, que grimpant una mica arribem al cim al cap de 3.30h.

Descens:
- Fins la cabana – 1.15h
- De la cabana a baix tardem més o menys el mateix que pujant ja que no hi ha molt desnivell. Total descens: 2.45h.

Interessant: si es vol caminar menys el cim es pot fer amb menys desnivell des del refugi de Cortalets a 2.150 metres (que s’hi arriba també amb cotxe).