IGD-CAL SABATER-CA L'ESTRUC-JORBA

Ruta per BTT
Ruta: Igualada – Can Roca (polígon IGD) – Cal Sabater – Carretera Maioles km.14 – Can Benet – Ca l’Estruc – Pla de Rubio – Travé – Jorba – Ceràmica San Genís – Espelt - IGD
Sortida i arribada: Igualada (Església Sagrada Família) - ruta circular
Kilòmetres: 37 km
GPS: IGD-CAL SABATER-CA L'ESTRUC-PLA RUBIO-JORBA-ESPELT-IGD

• Sortirem de l’església Sagrada Família, i anirem a buscar la carretera Manresa, a la rotonda continuarem recte pel carrer Bèlgica. A la següent rotonda a l’esquerre pel carrer Alemania i de seguida a la dreta per l’avinguda Europa fins Can Roca (just després de la benzinera Repsol i abans de començar a la baixada) – 2km.
  • Allà trencarem a l’esquerra, on ja marxa una pista que es va enfilant poc a poc fins arribar a Cal Sabater – 7.4km.
  • Davant la casa anirem a l’esquerre pel primer trencall i continuarem fins trobar una masia que toca la carretera BV-1031– 9.35km.
  • Just creuar-la ja marxa una pista que comença a pujar. Als 10.3km la pista s’acaba en un camp, anirem a l’esquerra uns 200m fins trobar una nova pista. A 400m també continuarem a l’esquerra.

• Als 11.1km arribem al coll on anirem a la dreta baixant ràpidament. Passant per la masia Can Benet.
  • Continuarem baixant fins trobar-nos una pista–13km, on seguirem a la dreta pujant fins el nou coll (on hi ha la masia de Ca l’Estruc)-14.62km.
  • Allà baixarem sempre per la pista principal fins el Pla de Rubio–18km, on trobarem la carretera BV-1037 i anirem a l’esquerra.
  • Seguirem per ella durant 1km, fins trencar a l’esquerra per una nova pista.
  • Just passada la segona casa-19.53km marxa un camí a la dreta que la voreja que ens porta a la masia de Travé.
  • Allà mateix a l’esquerre marxa una nova pista que passa pel costat d’un dipòsit elevat.
  • Ens endinsarem al bosc i baixarem ràpidament per un camí força pedregós.
  • Arribarem a unes cases, i continuarem a l’esquerra per una carretera vella que passa pel costat del camp de futbol vell.
  • Arribarem a Jorba, i anirem a l’esquerra pel l’antiga N-IIa fins arribar a les ceràmiques San Genís.
  • Passarem pel seu davant i el primer trencall anirem a l’esquerra pel camí de Cal Gasparó.
  • Aquesta pista ens portarà fins l’Espelt.
  • Passarem per l’esquerra de l’església i pujarem una mica i de seguida baixarem.
  • La pista ens portarà fins la font de Can Masarnau i si seguim fins Igualada-37km